Polymer-engineering, LTD ООО 'Полимер-инжиниринг'

http: www.pi.com.ua
E-mail: v@pi.com.ua
E-mail: valentina.vinogradova@gmail.com
Телефон: +38 (044) 457-30-88
Телефон (м.): +38 (067) 907-60-59

СТАТЬИ

ГЛАВНАЯ

НОВОСТИ

Отрасли

Сайта

Выставки

ОБЪЯВЛЕНИЯ

Изготовим

Разместим заказы

Продаем

Закупаем

Трудоустройство

ОБОРУДОВАНИЕ

МАТЕРИАЛЫ

ИЗДЕЛИЯ

ОСНАСТКА

УСЛУГИ

ЛИТЕРАТУРА

Журналы

Книги

Статьи

О "ПОЛИМЕР-ИНЖИНИРИНГ"

О проекте

Продукция и услуги

Реквизиты

Наши партнёры

Неткане полотно не шумить у колісній арці


Інтерв’ю з Клаусом Петером Вельшем, директором з продажів та ІТ компанії GEISS AG (Германия)


Клаус-Петер Вельш, член правління робочої групи «Гібридні легкоструктурні технології“,  директор з продажів та ІТ компанії ГАЙСС АГ, Німеччина

Для ресурсоощадного та енергоефективного навколишнього середовища легке будування є невід’ємним. Як і в літакобудуванні, так і в автомобілебудуванні все більше користуються попитом легкі структурні компоненти для скорочення викидів СО2. При щорічному зростанні на 7-8 відсотків вже у 2020 році лише у транспортній галузі очікується оборот по легкому будуванні у 140 мільярдів євро. У зв’язку з цим німецька асоціація машинобудівників заснувала робочу групу «Гібридні технології легкого будування». На цій платформі машинобудівники обмінюються інформацією з представниками постачальників, кінцевих користувачів щодо можливостей, технологій та матеріалів у легкому будуванні.

Клаус-Петер Вельш, член правління робочої групи «Гібридні легкоструктурні технології“, директор з продажів та ІТ компанії ГАЙСС АГ, Німеччина


Пане Вельш, увесь світ говорить про карбон як надматеріал для легкого будування. Як Ви оцінюєте ситуацію?

Клаус Петер Вельш: Про вуглецеве волокно говорять всі, тому що автомобільна промисловість використовує його у намаганні зменшити вагу. При всіх перевагах даного матеріалу, найбільше з яких безперечно є відносно мала вага, великий його недолік проте замовчується. Проблема матеріалів посилених вуглецевим волокном або інших волокно-підсилених пластмас у рециклінгу. Ведуться розмови, що мовляв проблема вже вирішена або вирішується, навіть у великих масштабах. Проте насправді вона можлива на даний момент лише за лабораторних умов. На практиці пробують дробити відходи виробництва, далі їх пресувати та використовувати знову. Рециклінг у смислі поділу на волокна та пластмаси та подальше використання складових частин поки що немає. Необхідний для цього піроліз поки що просто занадто дорогий.

Чи покращується рециклінг деталей CFK, якщо замість дуропластів використовувати термопластичні пластмаси?

Вельш: Ні. Із вуглеволокна, особливо із тканого, термопласт виплавити не можна. Температури розплаву такі високі, що з великою ймовірністю структура волокна зміниться або мінімум будуть впливи на властивості волокна. Крім того рідкий пластик не можна буде повністю «вичавити». Уявіть собі, що Ви намочили рушник у масло та намагаєтеся видавити масло з нього. Хоча жир і капає при нагріванні, проте рушник залишиться масляним. Подібно до цього залишаються рештки у волокнах, так що вони можуть і надалі використовуватися лише дуже обмежено.

Що повинна робити автомобільна індустрія, щоб економити на вазу автомобілів?

Вельш: При певних вимогах на міцність деталі вибір CFK (CFK = Carbonfaserverstärkter Kunststoff – посилений карбоновими волокнами пластик) може бути досить вдалим. Проте ми у нашій компанії притримуємося думки, що не потрібно зупинятися на CFK, а робити подальші кроки. Ми повинні думати про посилене застосування чистих пластмас у автомобілі, таких, які можна переробити на 100%. Потенціал для пластмас ще далеко не вичерпаний. Ми можемо підвищити частку пластмас у автомобілі, а саме чистих пластмас, і тим самим зменшити вагу.


GEISS T10

Рис. 1: Вакуумформовочна машина GEISS T10, яка найбільше користується попитом та застосовується для високоефективного виробництва крупногабаритних полімерних та композитних виробів в авто-, вагоно- та літакобудуванні.

Про яке застосування пластмас Ви говорите?

Вельш: Наприклад – неткане полотно. Воно не гримить у колісній арці та є легше ніж інші класичні матеріали як сталь та алюміній. Такі полотна мають перевагу у поглинанні шуму. Вони складаються наприклад з чистих поліпропіленових волокон. Це чисті волокна пластмас, які не переплетені. Цей матеріал піддається 100% рециклінгу. Кожен матеріал має своє особливе значення. Його потрібно лише ідеально застосувати.

Проте для несучих деталей потрібно використовувати інші матеріали?

Вельш: У сфері пластмас можна отримати таку міцність, про яку навіть сьогодні і не думають. Приклад: у будівельній промисловості використовують для перегородок стін плити з пластмас замість дерева та гіпсокартону. При цьому мова йде про дві тонкі плівки, які формують та зварюють одна з одною. Ці плити значно легші ніж гіпсокартон чи інше. Плита розмірами 2 х 1.25 витримує вагу навіть людини, вона навіть не гнеться. І ця конструкція піддається повному рециклінгу.

Яке значення має тема легкого будування для ГАЙС АГ?

ВЕЛЬШ: Техніка глибокої витяжки термоформуванням - це наша сфера. Це невелика ніша у великій сфері обробки пластмас. Цією технологією наші клієнти виготовляють технічні деталі. В основному малосерійні деталі великих розмірів. Вони надзвичайно неекономічні при виготовленні методом лиття. При термоформуванні вирішальною є товщина матеріалу. Ми прагнемо досягти в першу чергу короткі цикли для досягнення високої продуктивності. Цикл залежить від процесів нагрівання та охолодження. Чим тонший лист, який ми формуємо, тим коротший час циклу. Поверхня при цьому не є визначальною. Ми завжди були зацікавлені в тому, щоб можна було працювати з якомога тоншими матеріалами. Чим тонше – тим легше.

Чи очікуєте Ви більше замовлень через постійне зростання значення легкого будування у промисловості.

ВЕЛЬШ: Ми справді очікуємо більше замовлень, а саме з двох причин: перше – через зменшення ваги шляхом інтенсивнішого застосування пластмас. І це не тільки у галузі автомобілебудування. Друга – у надзвичайному різноманітті продукції. Приклад: чемодан можна придбати у різних кольорах. Його можна при цьому більш індивідуалізувати, нанесенням наприклад імені власника. Кінцева кількість чемоданів при цьому не зміниться. Але щоб запропонувати більше кольорів використовуючи метод лиття, потрібно використовувати більше кольорових сумішей, частіше чистити установку і т.д. Це означає, що затрати на виробництво зростають. Нам, термоформувальникам, все рівно, чи формувати три листи на одній формі чи 20. Нам не потрібно робити жодних змін на машині, тобто не виникає додаткових коштів. Виходячи з різноманітності продуктів на ринку ми отримуємо більше часток від колишнього ринку литва.

Чи можна стверджувати, що гібридне легкобудування знаходиться лише на початку свого існування і буде в майбутньому лише одним з багатьох рішень серед інших?

ВЕЛЬШ: Можна стверджувати навіть більше. Тому ми створили робочу групу. Ми не повинні зупинятися та не боятися затрат на розвиток щодо покращення.


Контакты в Украине

ООО "Полимер-инжиниринг", г. Киев, Украина, т. (моб.): +38 (067) 907-60-59; E-mail: v@pi.com.ua


Дата размещения на сайте: 2.09. 2016 г.
Дата последнего обновления: 2.09. 2016 г.


Copyright© 2005 - 2016 г., ООО "Полимер-инжиниринг"